Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Το Ισραήλ σχεδιάζει παράκαμψη της διώρυγας του Σουέζ



Elyes Kahn – JSSNews


Το Ισραήλ ανακοίνωσε την Κυριακή το βράδυ σχέδια για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέσει την Ερυθρά Θάλασσα (λιμάνι του Εϊλάτ) και το λιμάνι της Ασντόντ στη Μεσόγειο, η οποία θα παρέχει μια λύση για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της διώρυγας του Σουέζ στην Αίγυπτο (που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα στη Μεσόγειο).


Ο Πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου παρουσίασε στο υπουργικό του συμβούλιο την ιδέα πλοία να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματα τους στο Εϊλάτ, και να μεταφερθούν με τρένο σε ένα ισραηλινό λιμάνι όπου τα εμπορεύματα θα επαναφορτιστούν σε άλλο πλοίο ήδη παρόν στην περιοχή. Η ιδέα αυτή ήδη υποστηρίζεται από την Κίνα και την Ινδία, οι οποίες θα μπορούσαν με αυτόν τον τρόπο να επιταχύνουν τις αποστολές τους προς την Ευρώπη, να ξοδεύουν λιγότερα αποφεύγοντας τα διόδια του Σουέζ.
Το σχέδιο πρέπει ακόμη να λάβει την τελική έγκριση της κυβέρνησης και να βρει χρηματοδότηση. Το Ισραήλ δεν έκδωσε τις προβλέψεις του για τον όγκο των μεταφερομένων εμπορευμάτων μέσω των προτεινομένων ηλεκτρικών σιδηροδρόμων, 350 χλμ. μεταξύ του Εϊλάτ και της Ασντόντ.
«Η εγκατάσταση αυτής της γραμμής έχει στρατηγική σημασία, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο», δήλωσε ο Νετανιάχου σε παρατηρήσεις προς τους δημοσιογράφους.
Εξάλλου, Ισραηλινοί αξιωματούχοι απέρριψαν οποιαδήποτε υπονόηση ότι αυτό το σχέδιο σιδηροδρόμων αποτελεί απάντηση στην πολιτική αναταραχή στην Αίγυπτο και την άνοδο των ισλαμιστικών κομμάτων.


Ένας αξιωματούχος δήλωσε ότι ο σιδηρόδρομος ήταν μια εγγύηση ότι η Διώρυγα του Σουέζ, ήδη σχεδόν κορεσμένη, δεν θα φράξει τελείως. Αυτός ο μικρός ναυτικός δίαυλος ελέγχει το 8% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
«Θα υπάρξει μεγάλη πίεση προς τη Διώρυγα του Σουέζ στα επόμενα χρόνια, και η ιδέα εδώ είναι να βρούμε μια εξασφάλιση ότι το κανάλι θα συνεχίζει να λειτουργήσει με το μεγαλύτερο δυνατό όγκο», πρόσθεσε ο αξιωματούχος. Ερωτηθείς εάν το ισραηλινό έργο θα μπορούσε να βλάψει τους τελωνειακούς δασμούς της Αιγύπτου, ο αξιωματούχος απάντησε «δεν θέλουμε με κανέναν τρόπο να υπονομεύσουμε την Αίγυπτο».
Ο Samech Ναμπίλ, Γενικός Πρόξενος της αιγυπτιακής πρεσβείας στο Ισραήλ είπε ότι θα ήταν πρόωρο να σχολιάσει την προγραμματισμένη σιδηροδρομική σύνδεση, δεδομένου του προκαταρκτικού χαρακτήρα του σχεδίου. «Πιστεύω ότι πρόκειται για καθαρά εσωτερική υπόθεση», πρόσθεσε.

Οι διεθνείς έμποροι αναζητούν ολοένα και περισσότερες εναλλακτικές οδικές μεταφορές προς τους θαλάσσιους δρόμους.
Ένα τέτοιο έργο θα κοστίζει 400 εκατομμύρια ευρώ στην Ιερουσαλήμ. Το Υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι αναζητεί κινεζική εταιρεία για την κατασκευή του τρένου, και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε 5 χρόνια.

Το Ισραήλ εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές, ιδιαίτερα για την ενέργεια, και δυσπιστεί για κάθε πιθανή απειλή για τις προμήθειες του.
Ξεκίνησε τον πόλεμο του 1967 μετά τον αποκλεισμό των Στενών του Tiran από την Αίγυπτο και τη Σαουδική Αραβία, που απέκλειε την πρόσβαση στο ισραηλινό λιμάνι Εϊλάτ.
Οι Ισραηλινοί αξιωματούχοι συνδέουν αυτό το έργο με την εντατικοποίηση των προσπαθειών για την τόνωση των περιοχών της ερήμου του νότιου Ισραήλ, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής ενός αγωγού μεταξύ του Εϊλάτ και της Ασντόντ, ο οποίος θα εξάγει το αέριο της Μεσογείου προς την Ερυθρά Θάλασσα.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.